Stephan Svenning
Författare
Stephan Svenning är fil. kand. i pedagogik och ämneslärare i idrott och engelska. Han har en tjänst som universitetsadjunkt vid Örebro universitet. Han arbetar sedan många år med kurser och utbildningar som har naturen, friluftsliv som utgångspunkt där fokus ligger på möjligheter med det ”naturnära friluftslivet”, ett naturmöte, gärna i närmiljön, med så enkla medel som möjligt. Han betonar ”Att gripa för att begripa” som något mycket väsentligt i lärandet. Stephan har även haft expertuppdrag åt Skolverket och författat ett antal texter i fältet bl.a. som medförfattare till bokkapitel i böckerna Friluftslivets pedagogik och Utomhusdidaktik.
Stephan Svenning är fil. kand. i pedagogik och ämneslärare i idrott och engelska. Han har en tjänst som universitetsadjunkt vid Örebro universitet. Han arbetar sedan många år med kurser och utbildningar som har naturen, friluftsliv som utgångspunkt där fokus ligger på möjligheter med det ”naturnära friluftslivet”, ett naturmöte, gärna i närmiljön, med så enkla medel som möjligt. Han betonar ”Att gripa för att begripa” som något mycket väsentligt i lärandet. Stephan har även haft expertuppdrag åt Skolverket och författat ett antal texter i fältet bl.a. som medförfattare till bokkapitel i böckerna Friluftslivets pedagogik och Utomhusdidaktik.