Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Sigurd Allern

Kapitelförfattare

Författare

Sigurd Allern är dr.polit. i medie- och kommunikationsvetenskap, professor i journalistik vid Universitetet i Oslo och gästprofessor i journalistik vid Stockholms universitet (2008–2013). Han är projektledare för Nordic Research Network in Journalism Studies. Han har tidigare (1979–1995) varit chefredaktör för tidningen Klassekampen och forskare (1995–2003) vid Institutt for Journalistikk i Fredrikstad. Hans viktigaste forskningsområden är relationerna mellan redaktioner och källor, PR-branschens inflytande på journalistiken, journalistikens nyhetsvärden och marknadsorientering samt politisk kommunikation.

Sigurd Allern är dr.polit. i medie- och kommunikationsvetenskap, professor i journalistik vid Universitetet i Oslo och gästprofessor i journalistik vid Stockholms universitet (2008–2013). Han är projektledare för Nordic Research Network in Journalism Studies. Han har tidigare (1979–1995) varit chefredaktör för tidningen Klassekampen och forskare (1995–2003) vid Institutt for Journalistikk i Fredrikstad. Hans viktigaste forskningsområden är relationerna mellan redaktioner och källor, PR-branschens inflytande på journalistiken, journalistikens nyhetsvärden och marknadsorientering samt politisk kommunikation.