Shirley Clarke
Författare
Shirley Clarke har magisterexamen i pedagogik och är hedersdoktor. Hon är en internationellt erkänd expert på formativ bedömning och är specialiserad på den praktiska tillämpningen. Tusentals lärare har samarbetat med Shirley eller läst hennes böcker, och genom dem fortsätter den formativa bedömningen ständigt att utvecklas och bidra till elevernas lärande. Shirleys senaste böcker är Unlocking learning intentions och Success criteria, formative assessment, visible learning feedback i samarbete med John Hattie samt Thinking classrooms i samarbete med Katherine Muncaster. På hennes webbplats www.shirleyclarke-education.org finns videor som visar exempel på formativ bedömning i praktiken och återkoppling från hennes aktionsforskningsgrupper.
Shirley Clarke har magisterexamen i pedagogik och är hedersdoktor. Hon är en internationellt erkänd expert på formativ bedömning och är specialiserad på den praktiska tillämpningen. Tusentals lärare har samarbetat med Shirley eller läst hennes böcker, och genom dem fortsätter den formativa bedömningen ständigt att utvecklas och bidra till elevernas lärande. Shirleys senaste böcker är Unlocking learning intentions och Success criteria, formative assessment, visible learning feedback i samarbete med John Hattie samt Thinking classrooms i samarbete med Katherine Muncaster. På hennes webbplats www.shirleyclarke-education.org finns videor som visar exempel på formativ bedömning i praktiken och återkoppling från hennes aktionsforskningsgrupper.