Peter Svensson
Kapitelförfattare
Författare
Peter Svensson är docent i företagsekonomi och forskar och undervisar på företagsekonomiska institutionen på Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Hans forskning är oftast inspirerad av olika typer av diskursanalys och han har bland annat studerat reklam- och konsultbyråer, medarbetarundersökningar, brand management-diskursen och chefsutbildningar. Han har dessutom arbetat med metodutveckling och då i synnerhet kvalitativ metod. Just nu bedriver han forskning om finansiell kommunikation. Peter Svensson is an Associate Professor in the Department of Business Administration, Lund University. His research interests include marketing work, knowledge production in business life, qualitative method, discourse theory, critical social theory, and financial culture.
Peter Svensson är docent i företagsekonomi och forskar och undervisar på företagsekonomiska institutionen på Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Hans forskning är oftast inspirerad av olika typer av diskursanalys och han har bland annat studerat reklam- och konsultbyråer, medarbetarundersökningar, brand management-diskursen och chefsutbildningar. Han har dessutom arbetat med metodutveckling och då i synnerhet kvalitativ metod. Just nu bedriver han forskning om finansiell kommunikation. Peter Svensson is an Associate Professor in the Department of Business Administration, Lund University. His research interests include marketing work, knowledge production in business life, qualitative method, discourse theory, critical social theory, and financial culture.