Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Paul Moerman

Författare

Paul Moerman är dansare, skådespelare och mimartist utbildad vid dåvarande Danshögskolan och Teaterhögskolan, numera Stockholms konstnärliga högskola, samt litterär översättare utbildad vid Södertörns högskola och vid Akademin Valand. Han doktorerar vid tiden för bokens tillblivelse i konstpedagogik vid Jyväskylä universitet. Tidigare var han civilingenjör och arkitekt, utbildad vid universitet i Gent och på Kungliga Tekniska högskolan i Stockholm, yrkesverksam som arkitekt i Belgien, Sverige och USA. Jämte sin artistiska yrkesutövning har han utvecklat en pedagogisk verksamhet med dans, teater och skrivande som konstnärliga uttryck i egen rätt och integrerat denna i utbildning och lärande. Han har undervisat på skilda nivåer inom utbildningssystemet - från förskola och förskoleklass, grundskola och fritidshem, anpassad skola, med barn och ungdomar med diagnoser inom det autistiska spektrumet och andra funktionsvariationer, introduktionsklasser för nyanlända ungdomar, till gymnasium, högskola och universitet, i Sverige och utomlands. Han har utvecklat didaktiska program med dans såsom Dansa genom alfabetet®, Matte som en dans®, Dansa naturkunskap, Dansa med den Andre och fortbildat lärare och skolledare i landet och utlandet. Han introducerade estetiska lärprocesser på lärarutbildningarna vid Södertörns högskola, sedermera ett ämne inom Institutionen för kultur och lärande, numera knutet direkt till lärarutbildningen. I publikationer och konferensbidrag i Sverige och internationellt formulerar och utvecklar han en begreppsapparat och en kunskapsteori för sin verksamhet i spänningsfältet mellan konst och vetenskap, dans och pedagogik.

Paul Moerman är dansare, skådespelare och mimartist utbildad vid dåvarande Danshögskolan och Teaterhögskolan, numera Stockholms konstnärliga högskola, samt litterär översättare utbildad vid Södertörns högskola och vid Akademin Valand. Han doktorerar vid tiden för bokens tillblivelse i konstpedagogik vid Jyväskylä universitet. Tidigare var han civilingenjör och arkitekt, utbildad vid universitet i Gent och på Kungliga Tekniska högskolan i Stockholm, yrkesverksam som arkitekt i Belgien, Sverige och USA. Jämte sin artistiska yrkesutövning har han utvecklat en pedagogisk verksamhet med dans, teater och skrivande som konstnärliga uttryck i egen rätt och integrerat denna i utbildning och lärande. Han har undervisat på skilda nivåer inom utbildningssystemet - från förskola och förskoleklass, grundskola och fritidshem, anpassad skola, med barn och ungdomar med diagnoser inom det autistiska spektrumet och andra funktionsvariationer, introduktionsklasser för nyanlända ungdomar, till gymnasium, högskola och universitet, i Sverige och utomlands. Han har utvecklat didaktiska program med dans såsom Dansa genom alfabetet®, Matte som en dans®, Dansa naturkunskap, Dansa med den Andre och fortbildat lärare och skolledare i landet och utlandet. Han introducerade estetiska lärprocesser på lärarutbildningarna vid Södertörns högskola, sedermera ett ämne inom Institutionen för kultur och lärande, numera knutet direkt till lärarutbildningen. I publikationer och konferensbidrag i Sverige och internationellt formulerar och utvecklar han en begreppsapparat och en kunskapsteori för sin verksamhet i spänningsfältet mellan konst och vetenskap, dans och pedagogik.