Marcus Samuelsson
Kapitelförfattare
Författare
Marcus Samuelsson, fil.dr, är legitimerad slöjdlärare och biträdande professor i pedagogik vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet. Hans forskningsintresse är främst riktat mot pedagogers ledarskap, barns och ungdomars motstånd i förskola och skola som institutioner, slöjd och simuleringar. Samuelsson har ofta riktat sina studier mot uppfattningar om besvärande beteenden, vilka åtgärder eller strategier pedagoger använder för att hantera sådant uppförande och på vilket sätt datasimuleringar kan bidra till att öva upp pedagogers ledarskap.
Marcus Samuelsson, fil.dr, är legitimerad slöjdlärare och biträdande professor i pedagogik vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet. Hans forskningsintresse är främst riktat mot pedagogers ledarskap, barns och ungdomars motstånd i förskola och skola som institutioner, slöjd och simuleringar. Samuelsson har ofta riktat sina studier mot uppfattningar om besvärande beteenden, vilka åtgärder eller strategier pedagoger använder för att hantera sådant uppförande och på vilket sätt datasimuleringar kan bidra till att öva upp pedagogers ledarskap.