Kaye Twyford
Författare
Kaye Twyford (lecturer at the University of Auckland) är en erfaren skolledare och lärare. På konsultbasis hjälper hon lärgrupper att utveckla samarbetsrutiner för att höja elevernas studieresultat. Kaye doktorerade i pedagogik 2016. I sitt avhandlingsarbete undersökte hon hur osäkerhet och sårbarhet påverkar lärares professionella lärande. Hon konstaterade att motstånd ofta bör tolkas som en konsekvens av upplevda risker och lyfte fram betydelsen av att lindra risker i samband med förändring. Hon har goda kunskaper om projektledning, förändringsledning och gemensamt undersökande arbete.
Kaye Twyford (lecturer at the University of Auckland) är en erfaren skolledare och lärare. På konsultbasis hjälper hon lärgrupper att utveckla samarbetsrutiner för att höja elevernas studieresultat. Kaye doktorerade i pedagogik 2016. I sitt avhandlingsarbete undersökte hon hur osäkerhet och sårbarhet påverkar lärares professionella lärande. Hon konstaterade att motstånd ofta bör tolkas som en konsekvens av upplevda risker och lyfte fram betydelsen av att lindra risker i samband med förändring. Hon har goda kunskaper om projektledning, förändringsledning och gemensamt undersökande arbete.