Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Karin Smed-Gerdin

Författare

Karin Smed-Gerdin är läromedelsförfattare och tidigare gymnasielärare i engelska och svenska på Lindeskolan, Lindesberg. Karin har även tidigare undervisat inom grundskolan och engagerar sig starkt i utvecklingen såväl av sina ämnen som av pedagogiken. Hon fokuserar gärna på litteraturen - både den klassiska och ungdomslitteraturen - och hon är särskilt intresserad av interkulturell kommunikation. Karin Smed-Gerdin har tilldelats Årets Läromedelsförfattarpris LÄRKAN 2014, som utdelas av Sveriges Läromedelsförfattares Förbund (SLFF). Priset, som utdelades i kategorin Högstadium, delas av Eva Hedencrona, Karin Smed-Gerdin och Peter Watcyn-Jones. I motiveringen kan man bland annat läsa att ”de har i sina läromedel i engelska tydligt knutit an till gällande läroplaner, kurs- och ämnesplaner samt till aktuell pedagogik. I de olika läromedlen finns tydliga didaktiska intentioner. Teamets läromedel ger eleverna redskap att nå målen och lärarna verktygen att undervisa.”

Karin Smed-Gerdin är läromedelsförfattare och tidigare gymnasielärare i engelska och svenska på Lindeskolan, Lindesberg. Karin har även tidigare undervisat inom grundskolan och engagerar sig starkt i utvecklingen såväl av sina ämnen som av pedagogiken. Hon fokuserar gärna på litteraturen - både den klassiska och ungdomslitteraturen - och hon är särskilt intresserad av interkulturell kommunikation. Karin Smed-Gerdin har tilldelats Årets Läromedelsförfattarpris LÄRKAN 2014, som utdelas av Sveriges Läromedelsförfattares Förbund (SLFF). Priset, som utdelades i kategorin Högstadium, delas av Eva Hedencrona, Karin Smed-Gerdin och Peter Watcyn-Jones. I motiveringen kan man bland annat läsa att ”de har i sina läromedel i engelska tydligt knutit an till gällande läroplaner, kurs- och ämnesplaner samt till aktuell pedagogik. I de olika läromedlen finns tydliga didaktiska intentioner. Teamets läromedel ger eleverna redskap att nå målen och lärarna verktygen att undervisa.”