Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Jørgen Frost

Författare

Jørgen Frost är professor vid Institutt for spesialpedagogikk vid Oslo universitet och en viktig röst i den nordiska läsforskningen. Han har publicerat flera forskningsartiklar i internationella fora och en rad läroböcker i Norge, Sverige och Danmark, bland annat Läsundervisning och läsutveckling (2009) och Kvalitet i leseopplæringen (2010) samt varit redaktör för Språk‑ og leseveiledning (2009) och Evaluering – i et dialogisk perspektiv (2009). Han har också varit med om att utveckla flera kartläggningsverktyg, bland annat ”Arbeidsprøven” (2003), ”Språk 6–16” (2005), ”IL-basis” (2001) och observationsverktyget ”TRAS” (2003). Under senare år har han i sin forskning sysslat med förhållandet vokabulär–läsning och med utveckling av modeller för intensiva läskurser.

Jørgen Frost är professor vid Institutt for spesialpedagogikk vid Oslo universitet och en viktig röst i den nordiska läsforskningen. Han har publicerat flera forskningsartiklar i internationella fora och en rad läroböcker i Norge, Sverige och Danmark, bland annat Läsundervisning och läsutveckling (2009) och Kvalitet i leseopplæringen (2010) samt varit redaktör för Språk‑ og leseveiledning (2009) och Evaluering – i et dialogisk perspektiv (2009). Han har också varit med om att utveckla flera kartläggningsverktyg, bland annat ”Arbeidsprøven” (2003), ”Språk 6–16” (2005), ”IL-basis” (2001) och observationsverktyget ”TRAS” (2003). Under senare år har han i sin forskning sysslat med förhållandet vokabulär–läsning och med utveckling av modeller för intensiva läskurser.