Johan Öhman
Kapitelförfattare
Författare
Johan Öhman är professor i pedagogik med inriktning mot didaktik vid Örebro universitet och har undervisat på lärarutbildningen vid detta universitet i över 20 år. Han är en av grundarna av forskargruppen SMED (Studies of Meaning-making in Educational Discourses) och är föreståndare för forskarskolan UVD (Utbildningsvetenskap med inriktning mot didaktik). Han har främst bedrivit forskning kring etiska och demokratiska frågor inom miljö- och hållbarhetsutbildning och har författat en stor mängd artiklar, bokkapitel och böcker, både på svenska och engelska, inom detta fält.
Johan Öhman är professor i pedagogik med inriktning mot didaktik vid Örebro universitet och har undervisat på lärarutbildningen vid detta universitet i över 20 år. Han är en av grundarna av forskargruppen SMED (Studies of Meaning-making in Educational Discourses) och är föreståndare för forskarskolan UVD (Utbildningsvetenskap med inriktning mot didaktik). Han har främst bedrivit forskning kring etiska och demokratiska frågor inom miljö- och hållbarhetsutbildning och har författat en stor mängd artiklar, bokkapitel och böcker, både på svenska och engelska, inom detta fält.