Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Inger Eriksson

Författare

Inger Eriksson är docent i didaktik vid Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete, Stockholms universitet samt professor i pedagogik vid lärarutbildningen, Högskolan i Bergen. Hon disputerade 1999 vid Uppsala universitet med Ingrid Carlgren som handledare, på avhandlingen Lärares pedagogiska handlingar. Under tiden i Uppsala ingick hon i Mezzo-seminariet – den av Ingrid ledda forskningsgruppen som senare arbetade i nära relation till forskningsgruppen för studier av kunskapskulturer och läroplansteori vid Lärarhögskolan i Stockholm. Ingers forskningsintresse handlar främst om vilket lärande som möjliggörs i olika undervisningspraktiker och hur forskare och lärare kan förenas kring ett gemensamt intresse för en didaktiskt och innehållsligt mer kvalificerad undervisning. Inger är vetenskaplig ledare för ett VR-finansierat projekt – Kemitexter i bruk – som jämför kemiundervisningen i Finland och Sverige

Inger Eriksson är docent i didaktik vid Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete, Stockholms universitet samt professor i pedagogik vid lärarutbildningen, Högskolan i Bergen. Hon disputerade 1999 vid Uppsala universitet med Ingrid Carlgren som handledare, på avhandlingen Lärares pedagogiska handlingar. Under tiden i Uppsala ingick hon i Mezzo-seminariet – den av Ingrid ledda forskningsgruppen som senare arbetade i nära relation till forskningsgruppen för studier av kunskapskulturer och läroplansteori vid Lärarhögskolan i Stockholm. Ingers forskningsintresse handlar främst om vilket lärande som möjliggörs i olika undervisningspraktiker och hur forskare och lärare kan förenas kring ett gemensamt intresse för en didaktiskt och innehållsligt mer kvalificerad undervisning. Inger är vetenskaplig ledare för ett VR-finansierat projekt – Kemitexter i bruk – som jämför kemiundervisningen i Finland och Sverige