Gunilla Carlsson Kendall
Författare
Gunilla Carlsson Kendall är psykolog med inriktning mot neuropsykologi. Gunilla har mångårig erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, både från skola/förskola och med utredningar, bland annat på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge. Gunilla föreläser och håller kurser för pedagoger, arbetar med handledning av psykologer och har skrivit böcker om elever med olika svårigheter: Elever med neuropsykiatriska svårigheter – vad gör vi och varför? (2015b), Elever med svag teoretisk begåvning (2015a) samt Förstå och arbeta med ADHD (2012). Gunilla är också författare till Snubbeltråden (www.provivus.se) som riktar sig till barn med ADHD. Hennes senaste bok har hon skrivit tillsammans med Anna Borg: NPF för lärare (2023).
Gunilla Carlsson Kendall är psykolog med inriktning mot neuropsykologi. Gunilla har mångårig erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, både från skola/förskola och med utredningar, bland annat på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge. Gunilla föreläser och håller kurser för pedagoger, arbetar med handledning av psykologer och har skrivit böcker om elever med olika svårigheter: Elever med neuropsykiatriska svårigheter – vad gör vi och varför? (2015b), Elever med svag teoretisk begåvning (2015a) samt Förstå och arbeta med ADHD (2012). Gunilla är också författare till Snubbeltråden (www.provivus.se) som riktar sig till barn med ADHD. Hennes senaste bok har hon skrivit tillsammans med Anna Borg: NPF för lärare (2023).