![](/globalassets/inriver/resources/erik_andersson_22099_webb.jpg)
Erik Andersson
Författare
Erik Andersson är filosofie doktor och docent i pedagogik, legitimerad grund- och gymnasielärare samt högre utbildnings utnämnd till excellent lärare. Anderssons forskning fokuserar på hållbara förbättringsprocesser i olika pedagogiska sammanhang (exempelvis: skola, idrott, barn- och ungdomspolitik) med ett särskilt intresse för hållbar skolutveckling, pedagogiskt ledarskap, kollegialt lärande med fokus på barn och ungas politiskt demokratiska delaktighet.
Erik Andersson är filosofie doktor och docent i pedagogik, legitimerad grund- och gymnasielärare samt högre utbildnings utnämnd till excellent lärare. Anderssons forskning fokuserar på hållbara förbättringsprocesser i olika pedagogiska sammanhang (exempelvis: skola, idrott, barn- och ungdomspolitik) med ett särskilt intresse för hållbar skolutveckling, pedagogiskt ledarskap, kollegialt lärande med fokus på barn och ungas politiskt demokratiska delaktighet.