Elin Dahné Branting
Författare
Elin Dahné Branting är legitimerad lärare och specialpedagog med lång erfarenhet av arbete i skolan inom Region Gotland. Hon har i många år arbetat som klasslärare med yngre barn och är nu verksam som specialpedagog på högstadiet. Hon har ett särskilt intresse för de elever som hamnat eller riskerar att hamna utanför skolsystemet, de vars utmaningar och behov inte identifierats i tid. Hon är även aktiv i utvecklingsarbete för att hitta bra och fungerande samarbetsformer mellan skolor och externa enheter. Emma och Elin har under många år stött och blött de olika situationer de hamnat i på jobbet - både när det flutit på bra och när de känt sig hindrade av systemfel.
Elin Dahné Branting är legitimerad lärare och specialpedagog med lång erfarenhet av arbete i skolan inom Region Gotland. Hon har i många år arbetat som klasslärare med yngre barn och är nu verksam som specialpedagog på högstadiet. Hon har ett särskilt intresse för de elever som hamnat eller riskerar att hamna utanför skolsystemet, de vars utmaningar och behov inte identifierats i tid. Hon är även aktiv i utvecklingsarbete för att hitta bra och fungerande samarbetsformer mellan skolor och externa enheter. Emma och Elin har under många år stött och blött de olika situationer de hamnat i på jobbet - både när det flutit på bra och när de känt sig hindrade av systemfel.