Dylan Wiliam
Författare
Dylan Wiliam är professor emeritus i pedagogisk bedömning vid University College i London. Efter att ha undervisat på olika skolor i London i sju år började han sin tjänst vid Chelsea College, som numera är en del av King’s College i London. Under sin spretiga karriär har han utbildat lärare, varit chef för ett storskaligt utvärderingsprogram och innehaft ett antal olika administrativa positioner inom universitetsvärlden. Han är författare till fler än 300 böcker, artiklar och bokkapitel, många författade tillsammans med den mångåriga kollegan Paul Black. Till Dylans senaste böcker hör Handbok i formativ bedömning: strategier och praktiska tekniker (tillsammans med Siobhán Leahy, 2015) och Leadership for teacher learning (2016).
Dylan Wiliam är professor emeritus i pedagogisk bedömning vid University College i London. Efter att ha undervisat på olika skolor i London i sju år började han sin tjänst vid Chelsea College, som numera är en del av King’s College i London. Under sin spretiga karriär har han utbildat lärare, varit chef för ett storskaligt utvärderingsprogram och innehaft ett antal olika administrativa positioner inom universitetsvärlden. Han är författare till fler än 300 böcker, artiklar och bokkapitel, många författade tillsammans med den mångåriga kollegan Paul Black. Till Dylans senaste böcker hör Handbok i formativ bedömning: strategier och praktiska tekniker (tillsammans med Siobhán Leahy, 2015) och Leadership for teacher learning (2016).