Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Daniel Brehmer

Författare

Daniel arbetar som lektor i didaktik vid Mälardalens Universitet där han främst undervisar och forskar om läromedel i matematik. Han är även medförfattare till läromedlet Rik matematik, vilket är en produkt av forskningsprojektet Framtidens läromedel som han är aktiv inom. Projektet undersöker hur man kan designa läromedel som ger lärare stöd att bedriva forskningsbaserat rik och effektiv matematikundervisning, och samtidigt ger möjlighet att öka lärarens egna kunskaper i matematik och om matematikundervisning. Boken "Lärare lär av läromedel" sammanfattar delar av forskningen inom Framtidens läromedel. Den är främst tänkt att fungera som kurslitteratur för studenter på lärarprogram, som ett verktyg för hur man lär sig förstå, utvärdera och utvecklas av läromedel i matematik. Den kan även med fördel användas av redan verksamma lärare, t.ex. för att öka sin förståelse för de läromedel man använder eller som underlag för fortbildning om läromedelsanvändning. Just undervisning om läromedel i matematik, det vanligaste verktyget för planering och genomförande av matematikundervisning, tycks vara en bristvara i många lärarutbildningar. Nu finns ett verktyg för att bedriva sådan undervisning och fortbildning!

Daniel arbetar som lektor i didaktik vid Mälardalens Universitet där han främst undervisar och forskar om läromedel i matematik. Han är även medförfattare till läromedlet Rik matematik, vilket är en produkt av forskningsprojektet Framtidens läromedel som han är aktiv inom. Projektet undersöker hur man kan designa läromedel som ger lärare stöd att bedriva forskningsbaserat rik och effektiv matematikundervisning, och samtidigt ger möjlighet att öka lärarens egna kunskaper i matematik och om matematikundervisning. Boken "Lärare lär av läromedel" sammanfattar delar av forskningen inom Framtidens läromedel. Den är främst tänkt att fungera som kurslitteratur för studenter på lärarprogram, som ett verktyg för hur man lär sig förstå, utvärdera och utvecklas av läromedel i matematik. Den kan även med fördel användas av redan verksamma lärare, t.ex. för att öka sin förståelse för de läromedel man använder eller som underlag för fortbildning om läromedelsanvändning. Just undervisning om läromedel i matematik, det vanligaste verktyget för planering och genomförande av matematikundervisning, tycks vara en bristvara i många lärarutbildningar. Nu finns ett verktyg för att bedriva sådan undervisning och fortbildning!