Cecilia Cassinger
Kapitelförfattare
Författare
Cecilia Cassinger är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hon har bland annat forskat om hur företags image konstrueras i berättelser om konsumtion. Hennes nuvarande forskning rör varumärken och dess kontroll av vardagslivets institutioner. Hon undervisar i kvalitativ metod på grund- och avancerad nivå och har ett särskilt intresse för metodfrågor inom den postpositivistiska traditionen.Cecilia Cassinger obtained her PhD from Lund University. At present she is senior lecturer at the Department of Strategic Communication, Lund University. Her research areas include place branding, crisis communication, digital media and culture, and collaborative forms of value creation.
Cecilia Cassinger är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hon har bland annat forskat om hur företags image konstrueras i berättelser om konsumtion. Hennes nuvarande forskning rör varumärken och dess kontroll av vardagslivets institutioner. Hon undervisar i kvalitativ metod på grund- och avancerad nivå och har ett särskilt intresse för metodfrågor inom den postpositivistiska traditionen.Cecilia Cassinger obtained her PhD from Lund University. At present she is senior lecturer at the Department of Strategic Communication, Lund University. Her research areas include place branding, crisis communication, digital media and culture, and collaborative forms of value creation.