Annelie Karlsson
Författare
Annelie Karlsson är utbildad lärare, specialpedagog och rektor med lång erfarenhet från flera olika skolformer. Hon har arbetat med att utveckla tillgängligheten för studenter med funktionsnedsättning vid Chalmers tekniska högskola både genom enskilda anpassningar, övergripande anpassningar och fortbildning av personal. Annelie Karlsson arbetar nu i eget företag med fokus på lågaffektivt bemötande och tillgänglig undervisning. Hon är en av tre författare till Problematisk skolfrånvaro och lågaffektivt bemötande (2018) och har på egen hand skrivit Specialpedagogik för fritids (2020). Hon är också medförfattare till Autism och adhd i gymnasiet (2019) och Tydliggörande pedagogik i vuxenutbildningen (2021). Annelie Karlsson är förälder till tre barn, varav två med neuropsykiatriska diagnoser.
Annelie Karlsson är utbildad lärare, specialpedagog och rektor med lång erfarenhet från flera olika skolformer. Hon har arbetat med att utveckla tillgängligheten för studenter med funktionsnedsättning vid Chalmers tekniska högskola både genom enskilda anpassningar, övergripande anpassningar och fortbildning av personal. Annelie Karlsson arbetar nu i eget företag med fokus på lågaffektivt bemötande och tillgänglig undervisning. Hon är en av tre författare till Problematisk skolfrånvaro och lågaffektivt bemötande (2018) och har på egen hand skrivit Specialpedagogik för fritids (2020). Hon är också medförfattare till Autism och adhd i gymnasiet (2019) och Tydliggörande pedagogik i vuxenutbildningen (2021). Annelie Karlsson är förälder till tre barn, varav två med neuropsykiatriska diagnoser.