Adam Palmquist
Författare
Adam Palmquist är en doktor i tillämpad informationsteknologi med inriktning mot lärande med bakgrund som legitimerad gymnasielärare med omfattande erfarenhet inom digital skolutveckling. Han har bidragit till utvecklingen av lärandemiljöer vid flera organisationer, inklusive Magelungen Utveckling och Kunskapsskolan. Dessutom har han fungerat som rådgivare inom arbetsplatslärande för flera industriföretag, såsom SKF, Stena och LKAB, och hjälpt dem att implementera organisatoriskt lärande. För närvarande är Adam forskare vid Nord Universitet i Norge, där är han Nords klusterledare för Tools & Infrastructure i forskningsprogrammet EXCITED (NORWEGIAN CENTRE FOR EXCELLENCE IN IT EDUCATION). Adams forskning fokuserar på hur utformningen av lärandeteknologi påverkar individernas acceptans, adoption och dagliga användning av IT-verktyg, vilket är avgörande för att möjliggöra meningsfullt lärande med hjälp av dessa verktyg.
Adam Palmquist är en doktor i tillämpad informationsteknologi med inriktning mot lärande med bakgrund som legitimerad gymnasielärare med omfattande erfarenhet inom digital skolutveckling. Han har bidragit till utvecklingen av lärandemiljöer vid flera organisationer, inklusive Magelungen Utveckling och Kunskapsskolan. Dessutom har han fungerat som rådgivare inom arbetsplatslärande för flera industriföretag, såsom SKF, Stena och LKAB, och hjälpt dem att implementera organisatoriskt lärande. För närvarande är Adam forskare vid Nord Universitet i Norge, där är han Nords klusterledare för Tools & Infrastructure i forskningsprogrammet EXCITED (NORWEGIAN CENTRE FOR EXCELLENCE IN IT EDUCATION). Adams forskning fokuserar på hur utformningen av lärandeteknologi påverkar individernas acceptans, adoption och dagliga användning av IT-verktyg, vilket är avgörande för att möjliggöra meningsfullt lärande med hjälp av dessa verktyg.