Ångerrätt, returer och reklamationer
Privatpersoner
Hur lång ångerrätt har jag?
Som privatkund har du alltid 14 dagars ångerrätt räknat från det att du har mottagit boken enligt lagen om distansavtal. Boken ska vara i väsentligen oförändrat skick vid retur. Du betalar själv returfrakten.
Ångerrätten omfattar inte digitala produkter då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Hur gör jag för att returnera?
Använd gärna följande formulär. Tänk på att ditt ordernummer framgår tydligt vid returen.
Använd gärna emballaget som boken kom i. Har du inte detta kvar fungerar annat emballage, det viktiga är att det paketeras väl så att boken inte tar skada.
Returfrakt står du som kund för.
När vi har fått information om returen kommer vi utan dröjsmål per e-post meddela dig att vi mottagit det.
Returadress för Studentlitteraturs produkter:
Studentlitteratur AB
Åkergränden 1
226 60 Lund
Returadress för Nypon och Vilja förlags produkter:
Förlagssystem AB, port 6-10
Nypon och Vilja Förlag
Tunavägen 90
791 61 Falun
Reklamation
Vi ersätter givetvis för skadad eller felexpedierad bok/böcker. Kontakta oss på kundservice snarast, dock senast 14 dagar från det att du har mottagit boken/produkten. Vi följer Konsumentköplagen, läs mer på www.konsumentverket.se
Reklamationer av Studentlitteraturs produkter
kundservice@studentlitteratur.se eller på 046-31 21 00
Reklamationer av Nypon och Viljas produkter
kundservice@nyponochviljaforlag.se eller på 046-31 22 00
Återbetalning och kreditering
Betalning med faktura
Har du valt att betala med Klarna faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum, detta gör du enkelt på klarna.se. När vi har mottagit returen, krediteras beloppet för de varor som du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via e-post. Har du redan betalt din Klarna faktura, kontaktar Klarna dig för en återbetalning.
Betalning med Visa eller Mastercard
När vi har mottagit returen, kommer vi att återföra beloppet för de varor som du har returnerat till ditt kort. Detta tar ca 3-4 bankdagar från det att vi har behandlat din retur, dock senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om att du önskade returnera boken.
Företag
Retur
För juridiska personer såsom företag, myndigheter och organisationer finns det ingen ånger- eller returrätt.
Reklamation
Vi ersätter givetvis för skadad eller felexpedierad bok. Kontakta oss på kundservice snarast, dock senast 14 dagar från det att du har mottagit boken.
Reklamationer av Studentlitteraturs produkter
kundservice@studentlitteratur.se eller på 046-31 21 00
Reklamationer av Nypon och Viljas produkter
kundservice@nyponochviljaforlag.se eller på 046-31 22 00