Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

3D-grafik med Blender

Modellering, rendering och animation

Skickas följande arbetsdag

3D-grafik med Blender

Modellering, rendering och animation

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 356 kr inkl. moms
Studora e-bok 223 kr inkl. moms

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken...

Läs mer

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken lär du dig bland annat att: • skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers • ljussätta objekt och scener • skapa material med filtexturer och materialnoder • rendera bilder, bildsekvenser och videofiler • rigga modeller för animation • animera med keyframes och constraints • strukturera arbetsmaterial för produktion • klippa animation • efterbehandla renderade bilder (Post processing).

Stäng
Information

ISBN:

9789144189468

Utgivningsår:

2022

Revisionsår:

2024

Artikelnummer:

45218-02

Upplaga:

Andra

Sidantal:

435
 ;

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken...

Läs mer

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken lär du dig bland annat att: • skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers • ljussätta objekt och scener • skapa material med filtexturer och materialnoder • rendera bilder, bildsekvenser och videofiler • rigga modeller för animation • animera med keyframes och constraints • strukturera arbetsmaterial för produktion • klippa animation • efterbehandla renderade bilder (Post processing).

Stäng
Information

ISBN:

9789144189659

Utgivningsår:

2022

Revisionsår:

2024

Artikelnummer:

45218-SB02

Upplaga:

Andra
 ;