Samtalet
Förbättra din professionella kommunikation genom empati
Information
Illustratör:
Ingrid FröhlichSpråk:
SvenskaISBN:
9789144134505Utgivningsår:
1999Revisionsår:
2020Artikelnummer:
6985-05Upplaga:
FemteSidantal:
328Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Förbättra din professionella kommunikation genom empati
inkl. moms
Exkl. moms: 316 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 316 kr
Den här boken är till för dig som vill utveckla din förmåga att samtala professionellt, på ett tryggt och effektivt sätt. Den hjälper dig att skapa medverkan och att hantera de svårigheter som kan uppstå i ett samtal. Det kan handla om hur man lyssnar, ställer frågor, berömmer, återkopplar eller ger kritik, hanterar känslor och löser problem eller konflikter. I denna femte upplaga beskrivs tydligt hur du steg för steg kan genomföra strukturerade, professionella samtal i olika situationer. B...
Läs merDen här boken är till för dig som vill utveckla din förmåga att samtala professionellt, på ett tryggt och effektivt sätt. Den hjälper dig att skapa medverkan och att hantera de svårigheter som kan uppstå i ett samtal. Det kan handla om hur man lyssnar, ställer frågor, berömmer, återkopplar eller ger kritik, hanterar känslor och löser problem eller konflikter. I denna femte upplaga beskrivs tydligt hur du steg för steg kan genomföra strukturerade, professionella samtal i olika situationer. Boken innehåller enkla beskrivningar av samtalsverktyg med utgångspunkt i forskning om det som skickliga samtalsledare gör. Verktygen beskrivs på ett lättfattligt sätt för att de ska vara enkla att använda. Boken innehåller också flera exempel på dialoger för att förklara hur samtalsverktygen används, och tydliga beskrivningar av hur ett samtal kan föras med empati. Det professionella samtalet är en viktig del av det moderna arbetslivet. Boken riktar sig till personer som har sådana samtal som en del av sitt arbete: professionella i ledande befattning, verksamma inom vård, omsorg, service, skola och inom socialt arbete. Mycket av innehållet är också tillämpbart i nära relationer. I båda fallen vill vi skapa goda mänskliga möten, något som ställer krav på empati (att vi bryr oss om andra) och etik (att vi respekterar andra). Dessa två grundvärderingar säkerställer att samtalet sker med hjärtat.
StängFörfattare:
Hilmar Thór HilmarssonIllustratör:
Ingrid FröhlichSpråk:
SvenskaISBN:
9789144134505Utgivningsår:
1999Revisionsår:
2020Artikelnummer:
6985-05Upplaga:
FemteSidantal:
328För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.