Perspektiv på en skola för alla
Information
Språk:
SvenskaISBN:
9789144056838Utgivningsår:
2004Revisionsår:
2009Artikelnummer:
31500-02Upplaga:
AndraSidantal:
176Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
inkl. moms
Exkl. moms: 271 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 271 kr
Frågan om en skola för alla eller inkluderande undervisning väcker många känslor och tankar. Vad betyder egentligen en skola för alla och hur förhåller vi oss till den? Är inklusion bara ett politiskt, socialt och ideologiskt mål eller betyder det någonting mer? I denna reviderade upplaga presenterar författarna nya forskningsrön om inkludering. Som ett första steg mot en skola för alla måste vi sluta tala om normalitet och avvikelse och istället lyfta fram variation och olikheter som någonti...
Läs merFrågan om en skola för alla eller inkluderande undervisning väcker många känslor och tankar. Vad betyder egentligen en skola för alla och hur förhåller vi oss till den? Är inklusion bara ett politiskt, socialt och ideologiskt mål eller betyder det någonting mer? I denna reviderade upplaga presenterar författarna nya forskningsrön om inkludering. Som ett första steg mot en skola för alla måste vi sluta tala om normalitet och avvikelse och istället lyfta fram variation och olikheter som någonting positivt och värdefullt. Skolan måste vara flexibel och arbeta utifrån ett sociokulturellt perspektiv med eleverna i centrum. Från föräldrar framförs också ofta att de vill att deras barn ska gå i en inkluderande skola för att möjliggöra optimal utveckling. Speciallärarutbildningen har återinförts för att ge ett bättre stöd till de elever som har behov av särskilt stöd och den löper idag parallellt med specialpedagogutbildningen som har fokus på att ge stöd till lärare. Detta är en verklighet som lärarutbildningen måste förbereda blivande lärare i alla skolformer för. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningens samtliga program samt verksamma lärare på fältet som behöver kunskap om inkludering som möjlighet för alla elevers kunskapsutveckling.
StängSpråk:
SvenskaISBN:
9789144056838Utgivningsår:
2004Revisionsår:
2009Artikelnummer:
31500-02Upplaga:
AndraSidantal:
176Förläggare Förskola och specialpedagogik Förskola och specialpedagogik
046-31 22 38 E-postFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.