Åtgärdsprogram i praktiken
Att arbeta med elevdokumentation i skolan
Information
Språk:
SvenskaISBN:
9789144050096Utgivningsår:
2008Artikelnummer:
33072-01Upplaga:
FörstaSidantal:
155Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Att arbeta med elevdokumentation i skolan
inkl. moms
Exkl. moms: 246 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 246 kr
Var femte elev i den svenska skolan är i behov av någon form av stöd. I praktiken innebär det att varje klassföreståndare skriver minst 5-6 åtgärdsprogram per termin. Arbetet med åtgärdsprogram är en verksamhet där lärare ofta känner sig osäkra och tycker att de saknar kunskaper om hur de ska gå tillväga. Hur kan ett åtgärdsprogram bli ett reellt stöd i verksamheten i stället för ännu ett papper i en pärm? Hur kan skolans dokumentation utvecklas så att den utgör ett effektivt redskap för att ...
Läs merVar femte elev i den svenska skolan är i behov av någon form av stöd. I praktiken innebär det att varje klassföreståndare skriver minst 5-6 åtgärdsprogram per termin. Arbetet med åtgärdsprogram är en verksamhet där lärare ofta känner sig osäkra och tycker att de saknar kunskaper om hur de ska gå tillväga. Hur kan ett åtgärdsprogram bli ett reellt stöd i verksamheten i stället för ännu ett papper i en pärm? Hur kan skolans dokumentation utvecklas så att den utgör ett effektivt redskap för att främja de pedagogiska förutsättningarna? Hur kan åtgärdsprogrammen bli en naturlig del i arbetet med elever i behov av särskilt stöd? Den här boken utgår från sex autentiska fallbeskrivningar där skolan upprättat åtgärdsprogram för elever med olika typer av stödbehov. Analysen visar att de arbetslag som bjuder in föräldrar och elever till en öppen dialog kring aktuella åtgärder skapar förutsättningar för en inkluderande skola där elever med olika förutsättningar och behov kan arbeta tillsammans. I boken presenteras dessutom Skolverkets allmänna råd För arbete med åtgärdsprogram. Åtgärdsprogram i praktiken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning, blivande specialpedagoger och speciallärare. Den passar också utmärkt som kursbok på skolledarutbildning samt som kompetensutveckling för verksamma lärare.
StängFörfattare:
Elisabeth Asp-OnsjöSpråk:
SvenskaISBN:
9789144050096Utgivningsår:
2008Artikelnummer:
33072-01Upplaga:
FörstaSidantal:
155Förläggare Förskola och specialpedagogik Förskola och specialpedagogik
046-31 22 38 E-postFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.