Varukorgen är tom!

Varukorgen inkl. moms 0 kr


Elektronisk distribution

Frakt inkl. moms 0 kr


Varav moms (6 %) 0 kr

Varav moms (25 %) 0 kr

Öresutjämning 0 kr


Att betala inkl. moms 0 kr


Till kassan
Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Med livsvärlden som grund

Skickas följande arbetsdag

Med livsvärlden som grund

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 335 kr inkl. moms
Studora e-bok 208 kr inkl. moms

Bidrag till utvecklandet av en livsvärldsfenomenologisk ansats i pedagogisk forskning.Ända sedan Edmund Husserl lanserade livsvärldsbegreppet har det utövat stor dragningskraft på forskningen inom skilda discipliner. Avsikten med denna bok är att försöka visa vad en livsvärldsansats kan innebära för pedagogisk forskning. I det inledande kapitlet redogörs för livsvärldsansatsens teoretiska grunder och metodologiska konsekvenser. I de efterföljande kapitlen presenteras empiriska bidrag från oli...

Läs mer

Bidrag till utvecklandet av en livsvärldsfenomenologisk ansats i pedagogisk forskning.Ända sedan Edmund Husserl lanserade livsvärldsbegreppet har det utövat stor dragningskraft på forskningen inom skilda discipliner. Avsikten med denna bok är att försöka visa vad en livsvärldsansats kan innebära för pedagogisk forskning. I det inledande kapitlet redogörs för livsvärldsansatsens teoretiska grunder och metodologiska konsekvenser. I de efterföljande kapitlen presenteras empiriska bidrag från olika områden som visar vad en livsvärldsansats kan innebära, vad som visar sig utifrån ett sådant perspektiv och hur man kan gå tillväga i sådan forskning. De olika undersökningarna skall således förstås mera som exempel än som föreskrifter. Genom denna uppläggning stöder bokens olika kapitel varandra och bildar en sammanhängande helhet. Denna andra, reviderade upplaga av boken är avsedd för undervisning på universitet och högskolor, men vänder sig till alla som arbetar med forskningsmetodologiska frågor och är intresserade av kvalitativ forskning, särskilt utifrån en livsvärldsansats.

Stäng
      • 5
        Förord
      • 5
        Förord
      • 5
        Förord
      • 1
        9
        En livsvärldsansats för pedagogisk forskning
      • 1
        9
        En livsvärldsansats för pedagogisk forskning
      • 1
        9
        En livsvärldsansats för pedagogisk forskning
        • Jan Bengtsson
        • Jan Bengtsson
        • Jan Bengtsson
      • 2
        59
        Patienten som vill veta och förstå
      • 2
        59
        Patienten som vill veta och förstå
      • 2
        59
        Patienten som vill veta och förstå
        • Febe Friberg
        • Febe Friberg
        • Febe Friberg
      • 3
        81
        Tekniska hjälpmedel, synskadade och samhället
      • 3
        81
        Tekniska hjälpmedel, synskadade och samhället
      • 3
        81
        Tekniska hjälpmedel, synskadade och samhället
        • Inger Berndtsson
        • Inger Berndtsson
        • Inger Berndtsson
      • 4
        105
        Livsvärldar på kollisionskurs i skolan
      • 4
        105
        Livsvärldar på kollisionskurs i skolan
      • 4
        105
        Livsvärldar på kollisionskurs i skolan
        • Nadja Carlsson
        • Nadja Carlsson
        • Nadja Carlsson
      • 5
        135
        Inspiration som vidgar horisonten
      • 5
        135
        Inspiration som vidgar horisonten
      • 5
        135
        Inspiration som vidgar horisonten
        • Silwa Claesson
        • Silwa Claesson
        • Silwa Claesson
      • 6
        153
        Cancersjuka personers lidande
      • 6
        153
        Cancersjuka personers lidande
      • 6
        153
        Cancersjuka personers lidande
        • Joakim Öhlén
        • Joakim Öhlén
        • Joakim Öhlén
      • 7
        175
        Etik med små barns ögon
      • 7
        175
        Etik med små barns ögon
      • 7
        175
        Etik med små barns ögon
        • Eva Johansson
        • Eva Johansson
        • Eva Johansson
        • 199
          Författarpresentationer
        • 199
          Författarpresentationer
        • 199
          Författarpresentationer
Information

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144037974

Utgivningsår:

1999

Revisionsår:

2005

Artikelnummer:

7022-02

Upplaga:

Andra

Sidantal:

200
 ;

Bidrag till utvecklandet av en livsvärldsfenomenologisk ansats i pedagogisk forskning. Ända sedan Edmund Husserl lanserade livsvärldsbegreppet har det utövat stor dragningskraft på forskningen inom skilda discipliner. Avsikten med denna bok är att försöka visa vad en livsvärldsansats kan innebära för pedagogisk forskning. I det inledande kapitlet redogörs för livsvärldsansatsens teoretiska grunder och metodologiska konsekvenser. I de efterföljande kapitlen presenteras empiriska bidrag från ol...

Läs mer

Bidrag till utvecklandet av en livsvärldsfenomenologisk ansats i pedagogisk forskning. Ända sedan Edmund Husserl lanserade livsvärldsbegreppet har det utövat stor dragningskraft på forskningen inom skilda discipliner. Avsikten med denna bok är att försöka visa vad en livsvärldsansats kan innebära för pedagogisk forskning. I det inledande kapitlet redogörs för livsvärldsansatsens teoretiska grunder och metodologiska konsekvenser. I de efterföljande kapitlen presenteras empiriska bidrag från olika områden som visar vad en livsvärldsansats kan innebära, vad som visar sig utifrån ett sådant perspektiv och hur man kan gå tillväga i sådan forskning. De olika undersökningarna skall således förstås mera som exempel än som föreskrifter. Genom denna uppläggning stöder bokens olika kapitel varandra och bildar en sammanhängande helhet. Denna andra, reviderade upplaga av boken är avsedd för undervisning på universitet och högskolor, men vänder sig till alla som arbetar med forskningsmetodologiska frågor och är intresserade av kvalitativ forskning, särskilt utifrån en livsvärldsansats.

Stäng
Information

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144173429

Utgivningsår:

1999

Revisionsår:

2005

Artikelnummer:

7022-SB02

Upplaga:

Andra
 ;