Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kunskapskriterier och kunskapsprogression

- genom det svenska utbildningssystemet

Skickas följande arbetsdag

Kunskapskriterier och kunskapsprogression

- genom det svenska utbildningssystemet

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 323 kr inkl. moms
Studora e-bok 200 kr inkl. moms

Vad syftar utbildning till, och hur vet man att den studerande har uppnått det som var avsikten med studierna? Den här boken närmar sig sådana frågor med utgångspunkt i en studie av kunskapskriterier och kunskapsprogression genom det svenska utbildningssystemet, från grundskola till forskarutbildning. Utifrån intervjuer med lärare och sakkunniga beskriver författarna vilka överväganden som görs när kunskapskriterier formaliseras och realiseras i undervisning. Dessutom görs en omfattande geno...

Läs mer

Vad syftar utbildning till, och hur vet man att den studerande har uppnått det som var avsikten med studierna? Den här boken närmar sig sådana frågor med utgångspunkt i en studie av kunskapskriterier och kunskapsprogression genom det svenska utbildningssystemet, från grundskola till forskarutbildning. Utifrån intervjuer med lärare och sakkunniga beskriver författarna vilka överväganden som görs när kunskapskriterier formaliseras och realiseras i undervisning. Dessutom görs en omfattande genomgång av taxonomier, vilket ger underlag till ett antal särskiljande definitioner av progression och vad som kan avses med begreppet kunskapsprogression. Antologins breda anslag gör den angelägen för var och en med intresse för kunskapsfrågor. Den vänder sig till verksamma inom högre utbildning, lärare i grund- och gymnasieskolan, lärarstuderande och utbildningsadministratörer.

Stäng
Information

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144157825

Utgivningsår:

2024

Artikelnummer:

45095-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

312
 ;

Vad syftar utbildning till, och hur vet man att den studerande har uppnått det som var avsikten med studierna? Den här boken närmar sig sådana frågor med utgångspunkt i en studie av kunskapskriterier och kunskapsprogression genom det svenska utbildningssystemet, från grundskola till forskarutbildning. Utifrån intervjuer med lärare och sakkunniga beskriver författarna vilka överväganden som görs när kunskapskriterier formaliseras och realiseras i undervisning. Dessutom görs en omfattande geno...

Läs mer

Vad syftar utbildning till, och hur vet man att den studerande har uppnått det som var avsikten med studierna? Den här boken närmar sig sådana frågor med utgångspunkt i en studie av kunskapskriterier och kunskapsprogression genom det svenska utbildningssystemet, från grundskola till forskarutbildning. Utifrån intervjuer med lärare och sakkunniga beskriver författarna vilka överväganden som görs när kunskapskriterier formaliseras och realiseras i undervisning. Dessutom görs en omfattande genomgång av taxonomier, vilket ger underlag till ett antal särskiljande definitioner av progression och vad som kan avses med begreppet kunskapsprogression. Antologins breda anslag gör den angelägen för var och en med intresse för kunskapsfrågor. Den vänder sig till verksamma inom högre utbildning, lärare i grund- och gymnasieskolan, lärarstuderande och utbildningsadministratörer.

Stäng
Information

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144188744

Utgivningsår:

2024

Artikelnummer:

45095-SB01

Upplaga:

Första
 ;