Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kommande

Undervisning, metodik och lärande

Med variationsteori som grund

Undervisning, metodik och lärande

Med variationsteori som grund

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 287 kr inkl. moms
Studora e-bok 178 kr inkl. moms

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskapl...

Läs mer

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskaplig grund; det är teoretiskt grundat och utvecklat genom praktiknära forskning i samarbete mellan lärare och forskare. Resultaten från de studier som redovisas är alla vetenskapligt granskade och publicerade i form av artiklar och/eller avhandlingar. Studierna är genomförda i den ordinarie klassrumsundervisningen och har, i de allra flesta fall, utgått från frågor som de medverkande lärarna har ställt. Undervisning, metodik och lärande vänder sig till verksamma lärare och lärarstudenter.

Stäng
Information

Författare:

Ulla Runesson Kempe

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144175935

Utgivningsår:

2025

Artikelnummer:

46582-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

224
 ;

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskapl...

Läs mer

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskaplig grund; det är teoretiskt grundat och utvecklat genom praktiknära forskning i samarbete mellan lärare och forskare. Resultaten från de studier som redovisas är alla vetenskapligt granskade och publicerade i form av artiklar och/eller avhandlingar. Studierna är genomförda i den ordinarie klassrumsundervisningen och har, i de allra flesta fall, utgått från frågor som de medverkande lärarna har ställt. Undervisning, metodik och lärande vänder sig till verksamma lärare och lärarstudenter.

Stäng
Information

Författare:

Ulla Runesson Kempe

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144195049

Utgivningsår:

2025

Artikelnummer:

46582-SB01

Upplaga:

Första
 ;