
Universitetspedagogik
Skickas följande arbetsdag
Hitta produkten hos våra återförsäljare som levererar utanför Sverige
- 111Upptakt
- 217Kunskap och lärande
- 18Vad är lärande?
- 20Yt- och djupinriktade lärstrategier
- 25Kunskap, färdigheter och förhållningssätt
- 28Kort om kunskapsteori
- 30De pedagogiska forskningstraditionerna
- 39Minne
- 43Teorier kopplade till hjärna och nervsystem
- 45Reflektionsfrågor
- 45Lästips
- 347Vad gynnar lärande?
- 48Ett gott undervisningsklimat
- 49Motivation och engagemang
- 50Arbete med förförståelse och kognitiva konflikter
- 52Tydliga och välavvägda mål
- 54Konstruktiv länkning
- 56Aktivitet och samverkan mellan studenter
- 57Variation
- 57Återkoppling
- 58Egen kontroll och metakognitiv kompetens
- 59Reflektionsfrågor
- 60Lästips
- 461Studenterna
- 62Förkunskaper och förförståelse
- 64Förståelse av centrala begrepp
- 66Formativa utvärderingar
- 68Förväntningar och motivation
- 73Studenters utveckling av kunskapssyn
- 79Hur kan lärare möta olika lärstilar?
- 88Hur kan mångfalden mötas och tillvaratas
- 96Mötet med studenten
- 97Studenter som medskapare
- 99Summativa kursvärderingar
- 109Reflektionsfrågor
- 110Lästips
- 5111Lärarrollen
- 112Lärarutveckling
- 117Den didaktiska triangeln
- 119Relationen mellan lärare och student
- 120Ett prövande förhållningssätt
- 130Att finna sin egen stil
- 131Ramar
- 134Att visa pedagogisk skicklighet
- 136Reflektionsfrågor
- 137Lästips
- 6139Att välja och formulera mål
- 141Utgångspunkter vid val av mål
- 152Kursmål för olika kompetenser och kunskapsdjup
- 166Konstruktiv länkning
- 167Reflektionsfrågor
- 168Lästips
- 7169Undervisning och andra läraktiviteter
- 170Att välja undervisningsform
- 180Studentaktiv undervisning
- 200Retorik i undervisningen
- 212Läraktiviteter för att utveckla presentation, dialog och debatt
- 213Forskningsanknytning och vetenskapligt förhållningssätt
- 216Arbetslivsanknytning och anställningsbarhet
- 217Handledning i verksamhetsförlagd utbildning
- 221Handledning av självständiga arbeten
- 227Handledning av grupper
- 231Jämförelse mellan olika problembaserade metoder
- 235Konstruktiv och utvecklande återkoppling
- 241Reflektionsfrågor
- 242Lästips
- 8245Examination
- 246Varför examinera?
- 247Examinationen styr
- 249Varierad examination
- 262Att bedöma komplex kunskap
- 265Systematisk provkonstruktion och poängsättning
- 270Bedöma med hjälp av kriterier och taxonomier
- 278Med inbyggd återkoppling
- 282Formalia inklusive fusk och plagiat
- 284Reflektionsfrågor
- 285Lästips
- 9287Pedagogisk utveckling
- 287Utgångspunkter
- 291En modell för lärarutveckling
- 294Kreativa utbildningsmiljöer och akademiskt ledarskap
- 295Former för samverkan och utveckling
- 301Att genomföra utvecklingsprojekt
- 307Att balansera ambitioner och realitet
- 307Reflektionsfrågor
- 308Lästips
- 09Referenser
- 309Böcker och artiklar
- 323Länkar till webbsidor
- 324Offentligt tryck
- 325Person- och sakregister
Information
Språk:
SvenskaISBN:
9789144108353Utgivningsår:
2010Revisionsår:
2015Artikelnummer:
38142-03Upplaga:
TredjeSidantal:
336