Accounting for Management Control
Information
Språk:
EngelskaISBN:
9789144052304Utgivningsår:
2009Artikelnummer:
33224-01Upplaga:
FörstaSidantal:
400Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
inkl. moms
Exkl. moms: 371 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 371 kr
This book describes the aims and methods of management accounting with a view to creating a modern management control system in a large company. The book begins by describing various methods of product costing (including activity based costing). Extensive analyses of internal transfer pricing, budgeting, corporate investment analysis and ways of evaluating divisions are also included and addressed. Descriptions of the modern heirs of budgeting, i.e. rolling forecasts and balanced scorecards, ...
Läs merThis book describes the aims and methods of management accounting with a view to creating a modern management control system in a large company. The book begins by describing various methods of product costing (including activity based costing). Extensive analyses of internal transfer pricing, budgeting, corporate investment analysis and ways of evaluating divisions are also included and addressed. Descriptions of the modern heirs of budgeting, i.e. rolling forecasts and balanced scorecards, are provided in separate sections. There is also a chapter on how to calculate depreciation and interest in the appropriate way in times of inflation. While these methods and techniques are described in considerable detail, the main message of the book is concerned with understanding their connections and interdependencies and how they influence the decision-making of managers in a large organization. Logic alone is not enough when creating a management control system - especially when individual irrationality has to be taken into account. The book is intended for use in connection with management accounting and control courses at university level and in MBA programs. Earlier versions of the book have also been used successfully in management training programs and for accountants working with management control issues in their daily work. The final case contains a wealth of information that management accountants faced with having to make policy decisions will surely find useful.
StängFörfattare:
Jan BergstrandSpråk:
EngelskaISBN:
9789144052304Utgivningsår:
2009Artikelnummer:
33224-01Upplaga:
FörstaSidantal:
400För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.