
Det professionella lärandets inneboende kraft
- 9Förord till den svenska utgåvan
- 15Introduktion till bokserien
- 21Förord
- 31Författarens tack
- 133Från professionell utveckling till professionellt lärande
- 35Förändringar av sättet att tänka kring professionellt lärande och professionell utveckling
- 42Undersökande lärare och kunskapsbildning
- 51Konsekvenser för det professionella lärandets ledare
- 55Reflektera över ditt professionella lärande
- 257Ta reda på mer om eleverna
- 58Bedömningsinformation som grund för professionellt lärande
- 60Att ha tillgång till och använda goda bevis
- 69Allt handlar om tolkning
- 76Reflektera över ditt professionella lärande
- 379Utveckla lärares kunskap
- 81Identifiera lärares behov av lärande
- 91Fördjupa professionell kunskap
- 100Reflektera över ditt professionella lärande
- 4103Har eleverna fått nya möjligheter?
- 107Låta elever uppleva lärande på ett nytt sätt
- 113Kontrollera effekten på eleverna
- 119Lärare som experter på att anpassa
- 121Reflektera över ditt professionella lärande
- 5123Skolledare som lärande ledare
- 126Identifiera de ledande lärarna
- 127Ledarskap som främjar lärande
- 142Integrera domänerna
- 144Reflektera över ditt professionella lärande
- 6147Cykeln som helhet
- 148Lärande gemenskaper
- 157Coachning genom observation och analys av undervisningsmetoder
- 168De två fallen knyts samman
- 169Reflektera över ditt professionella lärande
- 7171Svårigheter när man handleder professionellt lärande
- 174Skapa ett behov av att veta
- 178Handledarens klass
- 184Hantera motstånd
- 189Handledarrollens utmaningar
- 191Reflektera över ditt professionella lärande
- 8193Hålla processen igång
- 196Återkommande undersökande cykler
- 199Skapa sammanhang
- 203Undersökning, sammanhang och politik
- 210Slutsatser
- 215Noter
- 227Sakregister
Information
Översättare:
Lisa SjöstenSpråk:
SvenskaISBN:
9789144133904Utgivningsår:
2013Revisionsår:
2019Artikelnummer:
37298-02Upplaga:
AndraSidantal:
230