Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Empati

Nyckeln till samarbete i professionella samtal

Skickas följande arbetsdag

Empati

Nyckeln till samarbete i professionella samtal

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 335 kr inkl. moms
Studora e-bok 208 kr inkl. moms

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper – tre steg...

Läs mer

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper – tre steg du tar i samtalstrappan. Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder. Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.

Stäng
Information

Illustratör:

Ingrid Fröhlich

ISBN:

9789144142579

Utgivningsår:

2018

Revisionsår:

2024

Artikelnummer:

39456-02

Upplaga:

Andra

Sidantal:

280
 ;

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper - tre steg...

Läs mer

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper - tre steg du tar i samtalstrappan. Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder. Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.

Stäng
Information

ISBN:

9789144192284

Utgivningsår:

2018

Revisionsår:

2024

Artikelnummer:

39456-SB02

Upplaga:

Andra
 ;