Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Patientsamtalet

Handbok i mötet mellan läkare och patient

Skickas följande arbetsdag

Patientsamtalet

Handbok i mötet mellan läkare och patient

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 386 kr inkl. moms
Studora e-bok 240 kr inkl. moms

I den här boken beskrivs framför allt själva konsultationsprocessen, hur patientens känslor kan överföras till läkaren, läkarens egna känslor och hur vanliga problem kan hanteras. Vidare beskrivs även läkarens rättigheter och energibalans, telefonsamtal, återkoppling samt handledning. Patientsamtalet ger verktyg för att strukturera samtalet mellan läkare och patient. Författaren tar upp hur man tar itu med återkommande problem: att läkaren i sin iver att hjälpa och på grund av tidspress avbr...

Läs mer

I den här boken beskrivs framför allt själva konsultationsprocessen, hur patientens känslor kan överföras till läkaren, läkarens egna känslor och hur vanliga problem kan hanteras. Vidare beskrivs även läkarens rättigheter och energibalans, telefonsamtal, återkoppling samt handledning. Patientsamtalet ger verktyg för att strukturera samtalet mellan läkare och patient. Författaren tar upp hur man tar itu med återkommande problem: att läkaren i sin iver att hjälpa och på grund av tidspress avbryter patienten, att patientens ångest, frustration och andra känslor smittar av sig på läkaren och hur konflikter uppstår och kan lösas. Boken bygger på analyser av samtal mellan läkare och patient, såsom de framträder i videoinspelade konsultationer, både med ”riktiga” patienter och med läkare som gestaltar sina patienter på video. Den riktar sig till alla kliniskt arbetande läkare och särskilt till verksamma och blivande allmänmedicinare samt till handledare.

Stäng
Information

Författare:

Jan-Helge Larsen

Översättare:

Per Larson

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144160498

Utgivningsår:

2015

Revisionsår:

2023

Artikelnummer:

38214-02

Upplaga:

Andra

Sidantal:

250
 ;

I den här boken beskrivs framför allt själva konsultationsprocessen, hur patientens känslor kan överföras till läkaren, läkarens egna känslor och hur vanliga problem kan hanteras. Vidare beskrivs även läkarens rättigheter och energibalans, telefonsamtal, återkoppling samt handledning. Patientsamtalet ger verktyg för att strukturera samtalet mellan läkare och patient. Författaren tar upp hur man tar itu med återkommande problem: att läkaren i sin iver att hjälpa och på grund av tidspress avbr...

Läs mer

I den här boken beskrivs framför allt själva konsultationsprocessen, hur patientens känslor kan överföras till läkaren, läkarens egna känslor och hur vanliga problem kan hanteras. Vidare beskrivs även läkarens rättigheter och energibalans, telefonsamtal, återkoppling samt handledning. Patientsamtalet ger verktyg för att strukturera samtalet mellan läkare och patient. Författaren tar upp hur man tar itu med återkommande problem: att läkaren i sin iver att hjälpa och på grund av tidspress avbryter patienten, att patientens ångest, frustration och andra känslor smittar av sig på läkaren och hur konflikter uppstår och kan lösas. Boken bygger på analyser av samtal mellan läkare och patient, såsom de framträder i videoinspelade konsultationer, både med ”riktiga” patienter och med läkare som gestaltar sina patienter på video. Den riktar sig till alla kliniskt arbetande läkare och särskilt till verksamma och blivande allmänmedicinare samt till handledare.

Stäng
Information

Författare:

Jan-Helge Larsen

Översättare:

Per Larson

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144178905

Utgivningsår:

2015

Revisionsår:

2023

Artikelnummer:

38214-SB02

Upplaga:

Andra
 ;