Iris Rosengren Larsson
Kapitelförfattare
Iris Rosengren Larsson är fil.mag. i pedagogisk verksamhet, grundskollärare och undervisar i samhällsorienterande ämnen på högstadiet. Hon är också förstelärare med inriktning mot SO-ämnen. Rosengren Larsson har lång erfarenhet av samverkan med forskare i skolan och har bland annat deltagit i aktionsforskning och bidragit i olika publikationer. Hennes forskningsintressen rör frågor om läraryrkets etiska frågor och etiska dilemman som uppstår i mötet mellan lärare och elever i undervisningen, skolutveckling med specifikt fokus på lärares lärande och reflektion
Iris Rosengren Larsson är fil.mag. i pedagogisk verksamhet, grundskollärare och undervisar i samhällsorienterande ämnen på högstadiet. Hon är också förstelärare med inriktning mot SO-ämnen. Rosengren Larsson har lång erfarenhet av samverkan med forskare i skolan och har bland annat deltagit i aktionsforskning och bidragit i olika publikationer. Hennes forskningsintressen rör frågor om läraryrkets etiska frågor och etiska dilemman som uppstår i mötet mellan lärare och elever i undervisningen, skolutveckling med specifikt fokus på lärares lärande och reflektion