Elisabeth Pettersson
Kapitelförfattare
Elisabeth Pettersson är grundskollärare i naturorienterande ämnen och matematik på högstadiet. Hon studerade till grundskollärare vid Umeå universitet och kompletterade sedan sin utbildning med ämnesstudier vid Luleå tekniska universitet. Hon går en magisterutbildning i pedagogisk verksamhet där hon i sin magisteruppsats studerar elevers lärande i högstadiets ämnesundervisning och lärarens betydelse för elevers lärande. Hon drivs även av ett engagemang för att skapa förutsättningar för att integrera forskningen i lärarens vardagspraktik, bland annat i rollen som projektledare för aktionsforskningsprojekt
Elisabeth Pettersson är grundskollärare i naturorienterande ämnen och matematik på högstadiet. Hon studerade till grundskollärare vid Umeå universitet och kompletterade sedan sin utbildning med ämnesstudier vid Luleå tekniska universitet. Hon går en magisterutbildning i pedagogisk verksamhet där hon i sin magisteruppsats studerar elevers lärande i högstadiets ämnesundervisning och lärarens betydelse för elevers lärande. Hon drivs även av ett engagemang för att skapa förutsättningar för att integrera forskningen i lärarens vardagspraktik, bland annat i rollen som projektledare för aktionsforskningsprojekt