Christina Wiklund
Kapitelförfattare
Christina Wiklund är fil.mag. i pedagogisk verksamhet, legitimerad lärare i svenska, geografi och religion på högstadiet och samhällskunskap för gymnasiet. Hon är också förstelärare med inriktning mot SO-ämnen och har under hela sin yrkesverksamma tid intresserat sig för pedagogisk utveckling och lärares deltagande i forskning. Hon har bland annat studerat aspekter som påverkar elevers lust att lära i skolan. Wiklund är också initiativtagare och projektledare till en forskningscirkel i svenskämnets didaktik och aktionsforskningsprojekt om källkritik i SO-undervisningen.
Christina Wiklund är fil.mag. i pedagogisk verksamhet, legitimerad lärare i svenska, geografi och religion på högstadiet och samhällskunskap för gymnasiet. Hon är också förstelärare med inriktning mot SO-ämnen och har under hela sin yrkesverksamma tid intresserat sig för pedagogisk utveckling och lärares deltagande i forskning. Hon har bland annat studerat aspekter som påverkar elevers lust att lära i skolan. Wiklund är också initiativtagare och projektledare till en forskningscirkel i svenskämnets didaktik och aktionsforskningsprojekt om källkritik i SO-undervisningen.