
Lek och vänskap
Inkluderande pedagogik för barn med autism
- 5Förord till den svenska utgåvan
- 7Förord
- 111Vad är lek?
- 13Att definiera lek
- 14Lekens många funktioner
- 19Barns lek
- 23Lekkategorier
- 35Tre viktiga aspekter av lek
- 237Lekfullhet och barns perspektiv på lek och vänskap
- 39Lek och lekfullhet
- 43Lekcykeln
- 48Barns syn på lek och vänskap
- 353Autism och lek
- 54Synen på autism och lek idag
- 57Perspektiv på lek hos barn med autism
- 65Metoder och förhållningssätt för att stödja lekutvecklingen
- 73Lek och inkluderande pedagogik
- 477Autismperspektiv på lek och vänskap
- 78Annorlunda perception hos personer med autism
- 82Lekkulturer hos barn med autism
- 95Konsekvenser för praxis
- 599Inkluderande sammanhang för lek och vänskap
- 101Pedagogen som stöd, medlare och aktiv lekpartner
- 111Att utforska barns unika lekkulturer
- 118Lekbaserat lärande som ett sätt att nå pedagogiska mål
- 121Att skapa inkluderande leksammanhang
- 125Att stödja utvecklingen av social lek
- 135Litteratur
- 143Person- och sakregister
En lättillgänglig, angelägen bok som passar för yrkesverksamma och studenter.
Information
Översättare:
Johanna HolmbergSpråk:
EngelskaISBN:
9789144120829Utgivningsår:
2018Artikelnummer:
39682-01Upplaga:
FörstaSidantal:
144