Magnus Hultén
Kapitelförfattare
Magnus Hultén (f. 1970), tekn.lic. och fil.dr i pedagogik. Hultén disputerade 2008 vid Stockholms universitet på en avhandling om naturvetenskapens historia i folkskola och grundskola. Därefter har han varit verksam inom lärarutbildningen på Stockholms universitet och KTH. För närvarande är han anställd på KTH för att bygga upp dels en ny tekniklärarutbildning för årskurs 7–9, dels en till denna knuten ämnesdidaktisk forskning. Han medverkar även i det av Vetenskapsrådet finansierade projektet ”Skolan som arena för kunskapsbildning i teknik”. Hultén har femton års erfarenhet av undervisning på universitetsnivå. Intresset för lärande och utbildning grundlades redan under hans tid som forskarstuderande på Chalmers under andra halvan av 1990-talet.
Magnus Hultén (f. 1970), tekn.lic. och fil.dr i pedagogik. Hultén disputerade 2008 vid Stockholms universitet på en avhandling om naturvetenskapens historia i folkskola och grundskola. Därefter har han varit verksam inom lärarutbildningen på Stockholms universitet och KTH. För närvarande är han anställd på KTH för att bygga upp dels en ny tekniklärarutbildning för årskurs 7–9, dels en till denna knuten ämnesdidaktisk forskning. Han medverkar även i det av Vetenskapsrådet finansierade projektet ”Skolan som arena för kunskapsbildning i teknik”. Hultén har femton års erfarenhet av undervisning på universitetsnivå. Intresset för lärande och utbildning grundlades redan under hans tid som forskarstuderande på Chalmers under andra halvan av 1990-talet.